Una urna de geometria esfèrica es va obrir per saber qui és
el premiat. Abans d'accedir-hi, es va procedir al TPK a una performans de moviment continu de l'esfera, mitjançant la passada
de la pilota entre els espectadors d'aquest esdeveniment -com un equip de
básquet- perquè les paperetes patissin moviments diversos i el canvi de la
posició de les mateixes.
El sorteo de una obra
Una urna de geometría esférica se abrió para
saber quién es él premiado. Antes de acceder a ella, se procedió en el TPK a
una performans de movimiento continuo
de la esfera, mediante el pase del balón entre los espectadores de dicho evento
-como un equipo de básquet- para que las papeletas sufrieran movimientos varios
y el cambio de la posición de las mismas.
Del libro "La Necesidad del Arte" de Ernst Fischer
Amb un cúter potent es va procedir a tallar l'esfera, i una
mà innocent va sostreure la papereta i una altra persona va procedir en veu
alta a exclamar el nom del premiat: Adolfo Pozo !!!!. Al fons de la sala es va
poder sentir: jo !!!!
Con un
cuter potente se procedió a cortar la esfera, y una mano inocente sustrajo
la papeleta y otra persona procedió en voz alta a exclamar el nombre del
premiado: Adolfo Pozo!!!!. Al fondo de la sala se pudo oír: yo!!!!
Adolfo va escollir que es fes una fotografia de la seva veu.
Entre mi, vaig pensar, per què?, no em va dir un violí, violoncel, saxo, òrgan
... etc; no, era músic, ni tan sols aficionat a un instrument. El seu perfil
és: home de negocis i artista plàstic. La seva veu és penetrant i entenedora, es
fa sentir, però el seu timbre... L'estructura harmònica comporta dificultats a
l'hora de traspassar-lo a imatge plàstica si es busca el màxim de simetries
harmòniques per crear una estructura visual determinada, no et dóna molt marge.
Però gràcies a la paraula FLUIR. La cosa va canviar i el camí a la síntesi va
ser la sortida.
Adolfo escogió que se hiciera una fotografía
de su voz. Entre mi pensé, ¿porque?, no me dijo un violín, chelo, saxo, órgano...etc.;
no era músico, ni siquiera aficionado a un instrumento. Su perfil es: hombre
de negocios y artista plástico. Su voz es penetrante y entendible, se hace oír,
pero su timbre... La estructura armónica conlleva dificultades a la hora de
traspasarlo a imagen plástica si se busca el máximo de simetrías armónicas para
crear una estructura visual determinada, no te da mucho margen. Pero gracias a
la palabra FLUIR. La cosa cambió y el camino a la síntesis fue la salida.
En la presa de mostres sonores d'una veu, demano a la
persona que faci el següent:
_que digui les vocals a, e, i, o, u, durant un temps de 3
segons aproximadament i mantenin-les sostingudes cadascuna d'elles fins a
completar les 5 vocals.
_que pronunciï una paraula amb èmfasi, ha de pronunciar-la
amb claredat absoluta. Adolfo va pronunciar la paraula FLUIR - Interessant el
subconscient-. Justament 3 harmònics d'aquesta paraula van donar el resultat desitjat,
però només m’agradava a mi; encara no tenia l'opinió de l'interessat.
Li vaig enviar a l'Adolfo les tres proves, perquè triï una de
les següents:
En la toma de muestras sonoras de una voz,
pido a la persona que haga lo siguiente:
_que vocalice las vocales a, e, i, o, u, durante
un tiempo de 3 segundos aproximadamente se mantienen sostenidas cada una de ellas hasta completar las 5 vocales.
_que pronuncie una palabra con énfasis, debe
pronunciarla con claridad absoluta. Adolfo pronunció la palabra FLUIR -
Interesante el subconsciente-. Justamente tres armónicos de dicha palabra
dieron el resultado apetecido, pero sólo me gusto a mí; todavía no tenía la
opinión del interesado.
Le envié a Adolfo las tres pruebas, para que escogiera una de las siguientes:
_Lletra A amb una considerable quantitat d'harmònics. Aquesta
en principi li va agradar; és possible que parli d'un aspecte seu?
_ Letra A con una considerable cantidad de
harmónicos. En principio le gustó; ¿es posible que hable de un aspecto suyo?
_Lletra E amb una quantitat moderada d'harmònics. Adolfo no
va sintonitzar amb ella. Les rodones són més presents, però ...?
_Letra E con una cantidad moderada de harmónicos.
Adolfo no sintonizó con ella. Las redondas son más presentes, ¿pero...?
_Paraula FLUIR. Amb la quantitat i complexitat important
d'harmònics d'aquesta paraula vaig fer un treball profund de síntesi, amb només
3 harmònics. Les formes minimalistes m'atrauen per la serenitat i austeritat
que em transmeten. Li vaig dir a l’Adolfo que abans de demanar-me la A, que
estigués uns dies convivint amb les tres. Al final es va quedar amb FLUIR.
_Palabra FLUIR. Con la cantidad y complejidad
importante de armónicos de esta palabra hice un trabajo profundo de síntesis,
con sólo 3 armónicos. Las formas minimalistas me atraen por la serenidad y
austeridad que me transmiten. Le pedí a Adolfo que antes de encargarme la A,
que estuviera unos días conviviendo con las tres. Al final se quedó con FLUIR.
Una persona que es dedica als negocis ha de tenir un
contrapès per arribar al punt d'equilibri i harmonitzar. Quan l’Adolfo va
pronunciar la paraula FLUIR, crec que va expressar una necessitat, que també és
la meva. L'acció de fluir sense friccions o resistències en el medi on ens
movem; és una necessitat vital. Les complexitats d'aquesta societat portadora
moltes vegades d'un estrès innecessari ha de tenir unes compensacions: entrar
en sintonia amb l'art és un dels camins que t'obre a l'expansió del jo; i això
és vital per a l'equilibri en aquesta bascula de la vida amb constants
variacions.
L'art desapareixerà a mesura que la vida resulti més
equilibrada "llavors", l'art és un substitut de la vida?
Del llibre "La Necessitat de l'Art" d'Ernst Fischer
Una persona que se dedica a los negocios debe
tener un contrapeso para llegar al punto de equilibrio y armonizarlo. Cuando Adolfo
pronunció la palabra FLUIR, creo que expresó una necesidad, que también es la
mía. La acción de fluir sin fricciones o resistencias en el medio donde nos
movemos, es una necesidad vital. Las complejidades de esta sociedad, portadora
muchas veces de un estrés innecesario debe tener unas compensaciones: entrar en
sintonía con el arte es uno de los caminos que te abre a la expansión del yo; y
eso es vital para el equilibrio en esta bascula de la vida con constantes variaciones.
El arte
desaparecerá a medida que la vida resulte más equilibrada”entonces, ¿el arte es
un sustituto de la vida?
Del libro "La Necesidad del Arte" de Ernst Fischer
contacte / contacto / contact: llado57@gmail.com
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada