Passa al contingut principal

La fotografia de l'Adolfo i el seu Procés - La fotografia de Adolfo y su proceso


El sorteig d'una obra
Una urna de geometria esfèrica es va obrir per saber qui és el premiat. Abans d'accedir-hi, es va procedir al TPK a una performans de moviment continu de l'esfera, mitjançant la passada de la pilota entre els espectadors d'aquest esdeveniment -com un equip de básquet- perquè les paperetes patissin moviments diversos i el canvi de la posició de les mateixes.


El sorteo de una obra 
Una urna de geometría esférica se abrió para saber quién es él premiado. Antes de acceder a ella, se procedió en el TPK a una performans de movimiento continuo de la esfera, mediante el pase del balón entre los espectadores de dicho evento -como un equipo de básquet- para que las papeletas sufrieran movimientos varios y el cambio de la posición de las mismas.


Amb un cúter potent es va procedir a tallar l'esfera, i una mà innocent va sostreure la papereta i una altra persona va procedir en veu alta a exclamar el nom del premiat: Adolfo Pozo !!!!. Al fons de la sala es va poder sentir: jo !!!!

Con un cuter potente se procedió a cortar la esfera, y una mano inocente sustrajo la papeleta y otra persona procedió en voz alta a exclamar el nombre del premiado: Adolfo Pozo!!!!. Al fondo de la sala se pudo oír: yo!!!! 

Adolfo va escollir que es fes una fotografia de la seva veu. Entre mi, vaig pensar, per què?, no em va dir un violí, violoncel, saxo, òrgan ... etc; no, era músic, ni tan sols aficionat a un instrument. El seu perfil és: home de negocis i artista plàstic. La seva veu és penetrant i entenedora, es fa sentir, però el seu timbre... L'estructura harmònica comporta dificultats a l'hora de traspassar-lo a imatge plàstica si es busca el màxim de simetries harmòniques per crear una estructura visual determinada, no et dóna molt marge. Però gràcies a la paraula FLUIR. La cosa va canviar i el camí a la síntesi va ser la sortida.

Adolfo escogió que se hiciera una fotografía de su voz. Entre mi pensé, ¿porque?, no me dijo un violín, chelo, saxo, órgano...etc.; no era músico, ni siquiera aficionado a un instrumento. Su perfil es: hombre de negocios y artista plástico. Su voz es penetrante y entendible, se hace oír, pero su timbre... La estructura armónica conlleva dificultades a la hora de traspasarlo a imagen plástica si se busca el máximo de simetrías armónicas para crear una estructura visual determinada, no te da mucho margen. Pero gracias a la palabra FLUIR. La cosa cambió y el camino a la síntesis fue la salida.

En la presa de mostres sonores d'una veu, demano a la persona que faci el següent:

_que digui les vocals a, e, i, o, u, durant un temps de 3 segons aproximadament i mantenin-les sostingudes cadascuna d'elles fins a completar les 5 vocals.

_que pronunciï una paraula amb èmfasi, ha de pronunciar-la amb claredat absoluta. Adolfo va pronunciar la paraula FLUIR - Interessant el subconscient-. Justament 3 harmònics d'aquesta paraula van donar el resultat desitjat, però només m’agradava a mi; encara no tenia l'opinió de l'interessat.

Li vaig enviar a l'Adolfo les tres proves, perquè triï una de les següents:

En la toma de muestras sonoras de una voz, pido a la persona que haga lo siguiente:

_que vocalice las vocales a, e, i, o, u, durante un tiempo de 3 segundos aproximadamente se mantienen sostenidas cada una de ellas hasta completar las 5 vocales.  

_que pronuncie una palabra con énfasis, debe pronunciarla con claridad absoluta. Adolfo pronunció la palabra FLUIR - Interesante el subconsciente-. Justamente tres armónicos de dicha palabra dieron el resultado apetecido, pero sólo me gusto a mí; todavía no tenía la opinión del interesado.

Le envié a Adolfo las tres pruebas, para que escogiera una de las siguientes:

_Lletra A amb una considerable quantitat d'harmònics. Aquesta en principi li va agradar; és possible que parli d'un aspecte seu?
_  Letra A con una considerable cantidad de harmónicos. En principio le gustó; ¿es posible que hable de un aspecto suyo?

_Lletra E amb una quantitat moderada d'harmònics. Adolfo no va sintonitzar amb ella. Les rodones són més presents, però ...?
_Letra E con una cantidad moderada de harmónicos. Adolfo no sintonizó con ella. Las redondas son más presentes, ¿pero...?

_Paraula FLUIR. Amb la quantitat i complexitat important d'harmònics d'aquesta paraula vaig fer un treball profund de síntesi, amb només 3 harmònics. Les formes minimalistes m'atrauen per la serenitat i austeritat que em transmeten. Li vaig dir a l’Adolfo que abans de demanar-me la A, que estigués uns dies convivint amb les tres. Al final es va quedar amb FLUIR.

_Palabra FLUIR. Con la cantidad y complejidad importante de armónicos de esta palabra hice un trabajo profundo de síntesis, con sólo 3 armónicos. Las formas minimalistas me atraen por la serenidad y austeridad que me transmiten. Le pedí a Adolfo que antes de encargarme la A, que estuviera unos días conviviendo con las tres.  Al final se quedó con FLUIR.


Una persona que es dedica als negocis ha de tenir un contrapès per arribar al punt d'equilibri i harmonitzar. Quan l’Adolfo va pronunciar la paraula FLUIR, crec que va expressar una necessitat, que també és la meva. L'acció de fluir sense friccions o resistències en el medi on ens movem; és una necessitat vital. Les complexitats d'aquesta societat portadora moltes vegades d'un estrès innecessari ha de tenir unes compensacions: entrar en sintonia amb l'art és un dels camins que t'obre a l'expansió del jo; i això és vital per a l'equilibri en aquesta bascula de la vida amb constants variacions.


L'art desapareixerà a mesura que la vida resulti més equilibrada "llavors", l'art és un substitut de la vida?

                                  Del llibre "La Necessitat de l'Art" d'Ernst Fischer

Una persona que se dedica a los negocios debe tener un contrapeso para llegar al punto de equilibrio y armonizarlo. Cuando Adolfo pronunció la palabra FLUIR, creo que expresó una necesidad, que también es la mía. La acción de fluir sin fricciones o resistencias en el medio donde nos movemos, es una necesidad vital. Las complejidades de esta sociedad, portadora muchas veces de un estrés innecesario debe tener unas compensaciones: entrar en sintonía con el arte es uno de los caminos que te abre a la expansión del yo; y eso es vital para el equilibrio en esta bascula de la vida con constantes variaciones.

El arte desaparecerá a medida que la vida resulte más equilibrada”entonces, ¿el arte es un sustituto de la vida?   
 
                                                    Del libro     
"La Necesidad del Arte" de Ernst Fischer

contacte / contacto / contact:  llado57@gmail.com





























Licencia de Creative Commons
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Pensament i procés creatiu

El meu treball personal és gaudir del procés d’elaboració. Em diverteix treballar amb la matèria primera: els harmònics del so. Mi trabajo personal es disfrutar del proceso de elaboración. Me divierte trabajar con la materia prima: los armónicos del sonido. My personal work consists in enjoying the production process. It is pleasant to work with the raw material:  sound harmonics.                                               Cap de les obres té títol, en tot cas, qui el posa és l’espectador. L’explicació és molt senzilla: totes les persones són creatives i així mateix, esdevé l’espectador quan interactua amb l’obra en el procés de contemplació. La natura és prolífica creativament i l’ésser humà és part intrínseca de la mateixa. Ninguna de las obras tiene título, en todo caso, quien lo pone es el espectador. La explicación es muy sencilla: todas las personas son creativas y así mismo el espectador cuando interactúa con la obra, en el proceso de contemplación. L